makkelijklezen

Het mooiste meisje

Jaar: 2013

Uitgeverij: Delubas

ISBN: 9789053005378

Illustraties: Jenny Bakker

Boekbeschrijving

Het mooiste meisje‚ÄčLots moeder ziet haar het liefst in schattige jurkjes, terwijl Lot zelf liever stoere sportkleding draagt. Als haar moeder haar inschrijft voor de verkiezing van het mooiste meisje, is Lot dan ook helemaal niet blij. Om haar moeder niet teleur te stellen, doet ze toch mee. Dan komt ze erachter dat er iets raars aan de hand is met de verkiezing.

Recensies

Lot is een stoere meid. Ze houdt van ridderverhalen en sportkleding. Haar moeder ziet haar het liefst in schattige jurkjes. Ze schrijft Lot in voor de verkiezing van het mooiste meisje. Lot heeft daar totaal geen zin in maar doet mee om haar moeder niet teleur te stellen. Tijdens de verkiezing ontdekt ze dat er een luchtje aan de wedstrijd zit. [...] Hoewel het verhaal niet uitblinkt in originaliteit voldoet het wel aan de vraag van scholen naar boekjes voor het duo- en tutorlezen. Geschikt voor met name meisjes uit de middenbouwgroepen. Vanaf ca. 8 jaar.
[Monique Luijben, NBD Biblion]

Nieuws

De Schoolschrijver slaat aan

Ik ben dit jaar Schoolschrijver op basisschool Tweelingen in Eindhoven. Het Eindhovens Dagblad schreef er een artikel over. Lees meer...

Leesplein

Leesplein gaat verdwijnen tot verdriet van velen en ook van mij. Maar op de valreep kun je er nog een interview met me over Challenge lezen. Lees meer...

Plot26

Voor Plot26 schreef ik met veel plezier twee korte verhalen: 'Breaking' en 'No escape room'. Lees meer...

Het allerverst van de pers

Bizar dat al mijn nieuwe boeken binnen een paar weken tijd verschijnen. En al ben ik op alle boeken supertots, met dit nieuwe boek ben ik extra blij! Challenge! Lees meer...

Vers van de pers

Nog een spiksplinternieuw boek waar ik heel trots op ben: 'Hoe maak je een boek?' Lees meer...

Getipt door de Kinderjury!

'Dat is je eigen zaak' is getipt door de Kinderjury! Lees meer...