makkelijklezen

Het mooiste meisje

Jaar: 2013

Uitgeverij: Delubas

ISBN: 9789053005378

Illustraties: Jenny Bakker

Boekbeschrijving

Het mooiste meisje‚ÄčLots moeder ziet haar het liefst in schattige jurkjes, terwijl Lot zelf liever stoere sportkleding draagt. Als haar moeder haar inschrijft voor de verkiezing van het mooiste meisje, is Lot dan ook helemaal niet blij. Om haar moeder niet teleur te stellen, doet ze toch mee. Dan komt ze erachter dat er iets raars aan de hand is met de verkiezing.

Recensies

Lot is een stoere meid. Ze houdt van ridderverhalen en sportkleding. Haar moeder ziet haar het liefst in schattige jurkjes. Ze schrijft Lot in voor de verkiezing van het mooiste meisje. Lot heeft daar totaal geen zin in maar doet mee om haar moeder niet teleur te stellen. Tijdens de verkiezing ontdekt ze dat er een luchtje aan de wedstrijd zit. [...] Hoewel het verhaal niet uitblinkt in originaliteit voldoet het wel aan de vraag van scholen naar boekjes voor het duo- en tutorlezen. Geschikt voor met name meisjes uit de middenbouwgroepen. Vanaf ca. 8 jaar.
[Monique Luijben, NBD Biblion]

Nieuws

Het allerverst van de pers

Het moet niet gekker worden: nog een prachtig zelfleesboek waar kinderen in groep 3 al vlot na de vakantie aan kunnen beginnen. Lees meer...

Nog verser van de pers!

Een dagboekje over de tuin van Kim, geschreven op AVI-start. Dat kunnen kinderen in groep 3 na de zomervakantie al snel zelf lezen! Lees meer...

Vers van de pers!

Superblij met twee nieuwe boekjes voor beginnende lezers. Lees meer...

Schrijven voor kinderen, iets voor jou?

Heb je altijd al voor kinderen willen schrijven? Maak er dan nu eindelijk eens werk van! In september gaat een nieuwe basiscursus van start. Lees meer...

Leesplein

Leesplein gaat verdwijnen tot verdriet van velen en ook van mij. Maar op de valreep kun je er nog een interview met me over Challenge lezen. Lees meer...