makkelijklezen

Het mooiste meisje

Jaar: 2013

Uitgeverij: Delubas

ISBN: 9789053005378

Illustraties: Jenny Bakker

Boekbeschrijving

Het mooiste meisje‚ÄčLots moeder ziet haar het liefst in schattige jurkjes, terwijl Lot zelf liever stoere sportkleding draagt. Als haar moeder haar inschrijft voor de verkiezing van het mooiste meisje, is Lot dan ook helemaal niet blij. Om haar moeder niet teleur te stellen, doet ze toch mee. Dan komt ze erachter dat er iets raars aan de hand is met de verkiezing.

Recensies

Lot is een stoere meid. Ze houdt van ridderverhalen en sportkleding. Haar moeder ziet haar het liefst in schattige jurkjes. Ze schrijft Lot in voor de verkiezing van het mooiste meisje. Lot heeft daar totaal geen zin in maar doet mee om haar moeder niet teleur te stellen. Tijdens de verkiezing ontdekt ze dat er een luchtje aan de wedstrijd zit. [...] Hoewel het verhaal niet uitblinkt in originaliteit voldoet het wel aan de vraag van scholen naar boekjes voor het duo- en tutorlezen. Geschikt voor met name meisjes uit de middenbouwgroepen. Vanaf ca. 8 jaar.
[Monique Luijben, NBD Biblion]

Nieuws

Vers van de pers

Vers van de pers: Het zonnige zomerboek, een bundel met drie verhalen van mij. Twee Haas-verhalen en een zeemeerminnenverhaal.

Fake news

Fake! komt niet alleen uit in Rusland en Zuid-Korea, maar ook in Hongarije! Geen Fake news, echt waar.

Vier vertalingen binnen

Vertalen is heerlijk ambachtelijk werk. Met als beloning: de boeken zelf. Vandaag vielen vier boeken op mijn deurmat! Lees meer...

Haas en zijn makers

We zijn er een hele tijd mee bezig geweest, maar daar is ie dan: een superleuk filmpje over de boeken van Haas. Lees meer...

Alle hens! is kerntitel

In oktober gaat de Kinderboekenweek weer van start. En toen. Over geschiedenis. Dat is het thema. Tof nieuws is dat Alle hens! kerntitel is. Lees meer...

Mijn top tien

Mijn boeken kun je lenen bij de openbare bibliotheek. Schrijvers ontvangen daar jaarlijks leenrechtvergoeding voor. Lees meer...