makkelijklezen

Het mooiste meisje

Jaar: 2013

Uitgeverij: Delubas

ISBN: 9789053005378

Illustraties: Jenny Bakker

Boekbeschrijving

Het mooiste meisje‚ÄčLots moeder ziet haar het liefst in schattige jurkjes, terwijl Lot zelf liever stoere sportkleding draagt. Als haar moeder haar inschrijft voor de verkiezing van het mooiste meisje, is Lot dan ook helemaal niet blij. Om haar moeder niet teleur te stellen, doet ze toch mee. Dan komt ze erachter dat er iets raars aan de hand is met de verkiezing.

Recensies

Lot is een stoere meid. Ze houdt van ridderverhalen en sportkleding. Haar moeder ziet haar het liefst in schattige jurkjes. Ze schrijft Lot in voor de verkiezing van het mooiste meisje. Lot heeft daar totaal geen zin in maar doet mee om haar moeder niet teleur te stellen. Tijdens de verkiezing ontdekt ze dat er een luchtje aan de wedstrijd zit. [...] Hoewel het verhaal niet uitblinkt in originaliteit voldoet het wel aan de vraag van scholen naar boekjes voor het duo- en tutorlezen. Geschikt voor met name meisjes uit de middenbouwgroepen. Vanaf ca. 8 jaar.
[Monique Luijben, NBD Biblion]

Nieuws

Mijn top tien

Mijn boeken kun je lenen bij de openbare bibliotheek. Schrijvers ontvangen daar jaarlijks leenrechtvergoeding voor. Lees meer...

Twee nieuwe bundels!

Twee bundels waarin verhalen van mij zijn opgenomen. Heel blij mee! Lees meer...

Een prachtige herdruk!

Op veler verzoek een prachtige herdruk van 'Er was eens...'. Lees meer...

The making of Fake!

Altijd al willen weten hoe een boek tot stand komt? Kijk dan nu naar dit leuke filmpje dat Marijn Olislagers maakte. Lees meer...

Gratis e-boek van Haas!

Vanwege de Kinderboekenweek geven Gertie Jaquet, Gijs Sierman en Annemarie Bon je een gratis e-boek van Haas cadeau! Lees meer...