makkelijklezen

Wie arm is moet slim zijn

Jaar: 2017

Uitgeverij: Delubas

ISBN: 978905300687

Illustraties: AndreaKruis

Boekbeschrijving

Wie arm is moet slim zijn​Keet wordt vaak gepest door Tes en Maud. Daar durft ze niet echt iets tegen te doen.
Tinka heeft geen geld en ze gaat niet naar school. Maar ze woont in een huis met wel tien wc's.
Tinka neemt Keet mee op een wilde tocht door de stad. Keet wou dat ze net zo stoer was als Tinka. Dan lustte ze Tes en Maud rauw!

Dit samenleesboek is geschreven op twee AVI-niveaus: E3 en M5. Maar je kunt dit boek natuurlijk ook lekker in je eentje lezen.

Recensies

Keet wordt gepest, maar ook afgeperst en bedreigd door de geraffineerde meiden Tess en Maud. Ze duwen Keet in een kledingcontainer, die al bezet is door het meisje Tinka. Onder het motto 'Wie arm is moet slim zijn', slaat Tinka zich vrijgevochten door het leven. Ze woont met haar moeder (toiletjuffrouw) in een hokje achter de wc’s; 'een paleis met 10 toiletten'. Ze leert Keet weerbaar worden. Geen zoetsappig verhaal! Het vertelt ook over hoe je op straat overleeft, over rijk en arm, enz. Aan het eind van elk hoofdstuk een vraag om over na te denken.

Nieuws

Een AVI-start stickerboek

Voor uitgeverij Deltas schreef ik een boekje op niveau AVI-start, waarbij kinderen zelf stickers kunnen plakken op woorden die nog lastig te lezen zijn. Lees meer...

Cursusen Voor kinderen schrijven

Wil je ontdekken of je talent hebt om kinderverhalen en/of informatieve teksten voor kinderen te schrijven en wil je weten wat er in de beroepspraktijk allemaal bij komt kijken? In september start ik zowel met een nieuwe basiscursus Voor kinderen schrijven, als met de vervolgcursus. Geschikt voor wie stappen wil zetten met het schrijven van een kinderboek. De cursussen worden gedeeltelijk gecombineerd. Lees meer...

Kinderboekenweektip

'En de groeten van Haas' en 'Haas in de stad' zijn perfect om mee te werken tijdens de Kinderboekenweek. Kleuteruniversiteit biedt er twee prachtige projecten bij aan. Lees meer...

Op radio en tv

Met Fake! ben ik te horen en te zien geweest bij NOS radio 1 journaal en bij Brabants Bont van Omroep Brabant. Lees meer...

Hoe maak je een boek?

Bij mijn boek 'Hoe maak je een boek?' heeft uitgeverij Zwijsen inspirerende lestips beschikbaar gesteld. Lees meer...