makkelijklezen

Wie arm is moet slim zijn

Jaar: 2017

Uitgeverij: Delubas

ISBN: 978905300687

Illustraties: AndreaKruis

Boekbeschrijving

Wie arm is moet slim zijn​Keet wordt vaak gepest door Tes en Maud. Daar durft ze niet echt iets tegen te doen.
Tinka heeft geen geld en ze gaat niet naar school. Maar ze woont in een huis met wel tien wc's.
Tinka neemt Keet mee op een wilde tocht door de stad. Keet wou dat ze net zo stoer was als Tinka. Dan lustte ze Tes en Maud rauw!

Dit samenleesboek is geschreven op twee AVI-niveaus: E3 en M5. Maar je kunt dit boek natuurlijk ook lekker in je eentje lezen.

Recensies

Keet wordt gepest, maar ook afgeperst en bedreigd door de geraffineerde meiden Tess en Maud. Ze duwen Keet in een kledingcontainer, die al bezet is door het meisje Tinka. Onder het motto 'Wie arm is moet slim zijn', slaat Tinka zich vrijgevochten door het leven. Ze woont met haar moeder (toiletjuffrouw) in een hokje achter de wc’s; 'een paleis met 10 toiletten'. Ze leert Keet weerbaar worden. Geen zoetsappig verhaal! Het vertelt ook over hoe je op straat overleeft, over rijk en arm, enz. Aan het eind van elk hoofdstuk een vraag om over na te denken.

Nieuws

Even opscheppen

Voor E-wise ontwikkelde ik twee nascholingscursussen voor leerkrachten in het po over leesbevordering en verhalen schrijven. Ik ben heel blij met de goede beoordeling. Lees meer...

Meest uitgeleend

Dit waren in 2018 mijn meest uitgeleende boeken bij de openbare bibliotheek. Bijna alle titels zijn voor groep 3 en 4, behalve Free run! Lees meer...

Het allerverst van de pers

Het moet niet gekker worden: nog een prachtig zelfleesboek waar kinderen in groep 3 al vlot na de vakantie aan kunnen beginnen. Lees meer...

Nog verser van de pers!

Een dagboekje over de tuin van Kim, geschreven op AVI-start. Dat kunnen kinderen in groep 3 na de zomervakantie al snel zelf lezen! Lees meer...

Vers van de pers!

Superblij met twee nieuwe boekjes voor beginnende lezers. Lees meer...