makkelijklezen

Wie arm is moet slim zijn

Jaar: 2017

Uitgeverij: Delubas

ISBN: 978905300687

Illustraties: AndreaKruis

Boekbeschrijving

Wie arm is moet slim zijn​Keet wordt vaak gepest door Tes en Maud. Daar durft ze niet echt iets tegen te doen.
Tinka heeft geen geld en ze gaat niet naar school. Maar ze woont in een huis met wel tien wc's.
Tinka neemt Keet mee op een wilde tocht door de stad. Keet wou dat ze net zo stoer was als Tinka. Dan lustte ze Tes en Maud rauw!

Dit samenleesboek is geschreven op twee AVI-niveaus: E3 en M5. Maar je kunt dit boek natuurlijk ook lekker in je eentje lezen.

Recensies

Keet wordt gepest, maar ook afgeperst en bedreigd door de geraffineerde meiden Tess en Maud. Ze duwen Keet in een kledingcontainer, die al bezet is door het meisje Tinka. Onder het motto 'Wie arm is moet slim zijn', slaat Tinka zich vrijgevochten door het leven. Ze woont met haar moeder (toiletjuffrouw) in een hokje achter de wc’s; 'een paleis met 10 toiletten'. Ze leert Keet weerbaar worden. Geen zoetsappig verhaal! Het vertelt ook over hoe je op straat overleeft, over rijk en arm, enz. Aan het eind van elk hoofdstuk een vraag om over na te denken.

Nieuws

Schrijven voor kinderen, iets voor jou?

Heb je altijd al voor kinderen willen schrijven? Maak er dan nu eindelijk eens werk van! In september gaat een nieuwe basiscursus van start. Lees meer...

Kinderboekenweek 2018

De eerste boekingen voor de Kinderboekenweek zijn binnen. Vind je het ook leuk als ik je school of bibliotheek kom bezoeken? Wees er dan snel bij. Lees meer...

De Schoolschrijver slaat aan

Ik ben dit jaar Schoolschrijver op basisschool Tweelingen in Eindhoven. Het Eindhovens Dagblad schreef er twee artikelen over. Lees meer...

Leesplein

Leesplein gaat verdwijnen tot verdriet van velen en ook van mij. Maar op de valreep kun je er nog een interview met me over Challenge lezen. Lees meer...