makkelijklezen

Wie arm is moet slim zijn

Jaar: 2017

Uitgeverij: Delubas

ISBN: 978905300687

Illustraties: AndreaKruis

Boekbeschrijving

Wie arm is moet slim zijn​Keet wordt vaak gepest door Tes en Maud. Daar durft ze niet echt iets tegen te doen.
Tinka heeft geen geld en ze gaat niet naar school. Maar ze woont in een huis met wel tien wc's.
Tinka neemt Keet mee op een wilde tocht door de stad. Keet wou dat ze net zo stoer was als Tinka. Dan lustte ze Tes en Maud rauw!

Dit samenleesboek is geschreven op twee AVI-niveaus: E3 en M5. Maar je kunt dit boek natuurlijk ook lekker in je eentje lezen.

Recensies

Keet wordt gepest, maar ook afgeperst en bedreigd door de geraffineerde meiden Tess en Maud. Ze duwen Keet in een kledingcontainer, die al bezet is door het meisje Tinka. Onder het motto 'Wie arm is moet slim zijn', slaat Tinka zich vrijgevochten door het leven. Ze woont met haar moeder (toiletjuffrouw) in een hokje achter de wc’s; 'een paleis met 10 toiletten'. Ze leert Keet weerbaar worden. Geen zoetsappig verhaal! Het vertelt ook over hoe je op straat overleeft, over rijk en arm, enz. Aan het eind van elk hoofdstuk een vraag om over na te denken.

Nieuws

Een prachtige herdruk!

Op veler verzoek een prachtige herdruk van 'Er was eens...'. Lees meer...

The making of Fake!

Altijd al willen weten hoe een boek tot stand komt? Kijk dan nu naar dit leuke filmpje dat Marijn Olislagers maakte. Lees meer...

Gratis e-boek van Haas!

Vanwege de Kinderboekenweek geven Gertie Jaquet, Gijs Sierman en Annemarie Bon je een gratis e-boek van Haas cadeau! Lees meer...

Vers van de pers

Maar liefst vijf nieuwe boekjes tegelijk vielen vandaag op mijn deurmat! En op alle vijf ben ik even trots! Lees meer...