makkelijklezen

Aapjes in de val

Jaar: 2005

Uitgeverij: Zwijsen

ISBN: 9789099597912

Illustraties: Rick de Haas

Boekbeschrijving

Aapjes in de valTijs(11) is met zijn moeder en broertje Rik op vakantie. Ze maken een fietstocht langs de kust van Nederland. Tijs rijdt een eindje vooruit, maar dan raakt hij mama en zijn broertje kwijt. Een vreemde man wil Tijs helpen. Dat vertrouwt Tijs niet. Hij vlucht en ontdekt een schuur vol apen. Tijs raakt steeds verder in de problemen. En vindt hij mama en Rik wel weer?

Nieuws

Vers van de pers

Vers van de pers: Het zonnige zomerboek, een bundel met drie verhalen van mij. Twee Haas-verhalen en een zeemeerminnenverhaal.

Fake news

Fake! komt niet alleen uit in Rusland en Zuid-Korea, maar ook in Hongarije! Geen Fake news, echt waar.

Vier vertalingen binnen

Vertalen is heerlijk ambachtelijk werk. Met als beloning: de boeken zelf. Vandaag vielen vier boeken op mijn deurmat! Lees meer...

Haas en zijn makers

We zijn er een hele tijd mee bezig geweest, maar daar is ie dan: een superleuk filmpje over de boeken van Haas. Lees meer...

Alle hens! is kerntitel

In oktober gaat de Kinderboekenweek weer van start. En toen. Over geschiedenis. Dat is het thema. Tof nieuws is dat Alle hens! kerntitel is. Lees meer...

Mijn top tien

Mijn boeken kun je lenen bij de openbare bibliotheek. Schrijvers ontvangen daar jaarlijks leenrechtvergoeding voor. Lees meer...