makkelijklezen

Frank en Stijn lossen het op

Jaar: 2006

Uitgeverij: Zwijsen

ISBN: 9027663440

Illustraties: Els Vermeltfoort

Prijs incl verzending: € 17,50

 

Boekbeschrijving

Frank en Stijn lossen het opFrank en Stijn maken een werkstuk. De titel is: Wat doet een spion? Zelf zijn ze ook spion. Ze vinden een dief en ze lossen een raadsel op. Maar soms hebben ze het mis.
Spannende detectiveverhalen voor kinderen met dyslexie. Leren lezen is voor dyslectici een moeizaam proces. Het lezen van dit boek wordt makkelijker gemaakt door:
- het speciaal voor dyslectici ontwikkelde lettertype;
- het eenvoudige taalgebruik;
- een leesplattegrond van de moeilijke woorden die in het verhaal voorkomen;
- uitvouwpagina's die tijdens het lezen kunnen worden geraadpleegd;
- een luister-cd met de eerste hoofdstukken;
- korte, toegankelijke hoofdstukken;
- een overzichtelijke indeling en gebruik van licht getint papier;
- kleurenillustraties die het verhaal ondersteunen.

[derde druk 2014]

Recensies

​De klas van juf Lot moet een werkstuk maken. Het moet gaan over wat ze later willen worden. Frank en Stijn moeten niet lang nadenken: zij worden later spion! Om hun werkstuk alvast wat te documenteren gaan ze op onderzoek uit, op zoek naar een zaak om op te lossen. De activiteiten van Stijn en Frank zijn veel meer die van detectives dan die van spionnen. Toch is het boekje heel vlot geschreven en bevat het veel humor. Het bijna karikaturale gedrag van de jongens als ‘spionnen’ leidt soms tot grappige vergissingen. Hoe hun werkstuk beoordeeld wordt, daar heb je het raden naar…
* * Pluizer, Tanja Maes

Het beste boek dat ik ooit heb gelezen. Ik vond het echt een heel leuk boek met veel schatten en geheimen! Ik ben nu bij "het geheim van juf Lot". Weet je wat ik het leukste vond van het verhaal? Dat Frank en Stijn wilden weten waar de juf zat.
***** Philip Frissen

Wanneer Frank en Stijn een werkstuk over een beroep moeten maken op school, kiezen ze voor spion. Om ervaring op te doen, lossen ze een diefstal en een raadsel op, maar verdenken ze ook iemand onterecht. Een boek in de serie 'Zoeklicht dyslexie'*, speciaal geschreven voor dyslectische kinderen. Het boek bevat een aantal hulpmiddelen om de lezer enthousiast te maken en te helpen om aan het verhaal te beginnen: op de schutbladen voor- en achterin staat een tekening met alle voorkomende personen; op twee uitklappende flapjes tekeningen en de bijpassende moeilijke woorden, die in het verhaal vet gedrukt zijn. Er is een cd waarop van alle boeken in deze serie het omslag en de schutbladen beschreven worden en waarop het eerste hoofdstuk van het verhaal voorgelezen wordt. Voor ouders zijn er twee pagina's met leestips opgenomen.
[NBD/Biblion]

Nieuws

Zelf schrijven?

Heb je zelf zin om te leren schrijven voor kinderen en jongeren? Doe dan mee aan de basiscursus, die in januari van start gaat. Lees meer...

Het allerallerverst van de pers

Bizar dat al mijn nieuwe boeken binnen een paar weken tijd verschijnen. En al ben ik op alle boeken supertots, met dit nieuwe boek ben ik extra blij! Challenge! Lees meer...

Het allerverst van de pers

Nog een spiksplinternieuw boek waar ik heel trots op ben: 'Hoe maak je een boek?' Lees meer...

Nog verser van de pers

Het was superleuk om mee te werken aan een boek voor Klokhuis! Nu ligt het in de winkel en ben ik apetrots. Lees meer...

Vers van de pers

'Wie arm is moet slim zijn', dat is de titel van een nieuw samenleesboek bij uitgeverij Delubas, geïllustreerd door Andrea Kruis. Lees meer...

Stoere Steffie aanrader

'Stoere Steffie en de rare uitvinder' is een van de tien aanraders in het magazine BIEB. Lees meer...

Haas in de stad

Hoofdredacteur Janneke Siebelink Van het Bol.com Leesmagazine heeft een e-reader vol parels. 'Haas in de stad' staat op nummer vijf! Lees meer...