makkelijklezen

Frank en Stijn lossen het op

Jaar: 2006

Uitgeverij: Zwijsen

ISBN: 9027663440

Illustraties: Els Vermeltfoort

Prijs incl verzending: € 17,50

 

Boekbeschrijving

Frank en Stijn lossen het opFrank en Stijn maken een werkstuk. De titel is: Wat doet een spion? Zelf zijn ze ook spion. Ze vinden een dief en ze lossen een raadsel op. Maar soms hebben ze het mis.
Spannende detectiveverhalen voor kinderen met dyslexie. Leren lezen is voor dyslectici een moeizaam proces. Het lezen van dit boek wordt makkelijker gemaakt door:
- het speciaal voor dyslectici ontwikkelde lettertype;
- het eenvoudige taalgebruik;
- een leesplattegrond van de moeilijke woorden die in het verhaal voorkomen;
- uitvouwpagina's die tijdens het lezen kunnen worden geraadpleegd;
- een luister-cd met de eerste hoofdstukken;
- korte, toegankelijke hoofdstukken;
- een overzichtelijke indeling en gebruik van licht getint papier;
- kleurenillustraties die het verhaal ondersteunen.

[derde druk 2014]

Recensies

​De klas van juf Lot moet een werkstuk maken. Het moet gaan over wat ze later willen worden. Frank en Stijn moeten niet lang nadenken: zij worden later spion! Om hun werkstuk alvast wat te documenteren gaan ze op onderzoek uit, op zoek naar een zaak om op te lossen. De activiteiten van Stijn en Frank zijn veel meer die van detectives dan die van spionnen. Toch is het boekje heel vlot geschreven en bevat het veel humor. Het bijna karikaturale gedrag van de jongens als ‘spionnen’ leidt soms tot grappige vergissingen. Hoe hun werkstuk beoordeeld wordt, daar heb je het raden naar…
* * Pluizer, Tanja Maes

Het beste boek dat ik ooit heb gelezen. Ik vond het echt een heel leuk boek met veel schatten en geheimen! Ik ben nu bij "het geheim van juf Lot". Weet je wat ik het leukste vond van het verhaal? Dat Frank en Stijn wilden weten waar de juf zat.
***** Philip Frissen

Wanneer Frank en Stijn een werkstuk over een beroep moeten maken op school, kiezen ze voor spion. Om ervaring op te doen, lossen ze een diefstal en een raadsel op, maar verdenken ze ook iemand onterecht. Een boek in de serie 'Zoeklicht dyslexie'*, speciaal geschreven voor dyslectische kinderen. Het boek bevat een aantal hulpmiddelen om de lezer enthousiast te maken en te helpen om aan het verhaal te beginnen: op de schutbladen voor- en achterin staat een tekening met alle voorkomende personen; op twee uitklappende flapjes tekeningen en de bijpassende moeilijke woorden, die in het verhaal vet gedrukt zijn. Er is een cd waarop van alle boeken in deze serie het omslag en de schutbladen beschreven worden en waarop het eerste hoofdstuk van het verhaal voorgelezen wordt. Voor ouders zijn er twee pagina's met leestips opgenomen.
[NBD/Biblion]

Nieuws

Hoe maak je een boek?

Bij mijn boek 'Hoe maak je een boek?' heeft uitgeverij Zwijsen inspirerende lestips beschikbaar gesteld. Lees meer...

Verkocht aan Duitsland!

Vet nieuws: mijn nog te verschijnen boek Fake! is nu al verkocht aan Klett Kinderbuch in Duitsland. Andrea Kluitmann gaat het boek vertalen. Ik ben zo trots. Lees meer...

Boekenbingo

Voor het vjfde jaar organiseert Juf Sanne samen met Merel de Vink een Boekenbingo. Middenbouwers kunnen onder meer 'Haas en zijn vrienden' lezen. Lees meer...

Vers van de pers

Superblij met een moppenboek met mijn zoon Daan en zijn eetcafé De Palm (in Den Bosch) in de hoofdrol! Lees meer...

Even opscheppen

Voor E-wise ontwikkelde ik twee nascholingscursussen voor leerkrachten in het po over leesbevordering en verhalen schrijven. Ik ben heel blij met de goede beoordeling. Lees meer...