Frank en Stijn lossen het op
Jaar: 2006
Uitgeverij: Zwijsen
ISBN: 9027663440
Illustraties: Els Vermeltfoort
Boekbeschrijving
Frank en Stijn maken een werkstuk. De titel is: Wat doet een spion? Zelf zijn ze ook spion. Ze vinden een dief. En ze lossen een raadsel op. Maar soms hebben ze het mis.
Steeds meer kinderen blijken dyslectisch te zijn. Speciaal voor hen is er de serie Zoeklicht Dyslexie. Leren lezen is voor dyslectici een moeizaam proces. Het lezen van dit boek wordt makkelijker gemaakt door:
het speciaal voor dyslectici ontwikkelde lettertype;
het eenvoudige taalgebruik;
een leesplattegrond van de moeilijke woorden die in het verhaal voorkomen;
uitvouwpagina's die tijdens het lezen kunnen worden geraadpleegd;
een luister-cd met de eerste hoofdstukken;
korte, toegankelijke hoofdstukken;
een overzichtelijke indeling en gebruik van licht getint papier; kleurenillustraties die het verhaal ondersteunen.
Recensies
De klas van juf Lot moet een werkstuk maken. Het moet gaan over wat ze later willen worden. Frank en Stijn moeten niet lang nadenken: zij worden later spion! Om hun werkstuk alvast wat te documenteren gaan ze op onderzoek uit, op zoek naar een zaak om op te lossen. De activiteiten van Stijn en Frank zijn veel meer die van detectives dan die van spionnen. Toch is het boekje heel vlot geschreven en bevat het veel humor. Het bijna karikaturale gedrag van de jongens als ‘spionnen’ leidt soms tot grappige vergissingen. Hoe hun werkstuk beoordeeld wordt, daar heb je het raden naar…
* * Pluizer, Tanja Maes
Dat wordt feest!
Dat wórdt feest? Zo heet mijn nieuwste Zoeklichtboekje. Voor mij betekent het: Dat ís feest! Van elk nieuw boekje gaat mijn hart in elk geval een beetje sneller kloppen en is het eerste wat ik doe, eraan ruiken. En dat blijft zo, ook al heb ik ondertussen meer dan 150 boeken geschreven. Lees meer...
Digibordles Hallo Wereld
Ben je leerkracht in de onderbouw en heb je nu al zin om de Kinderboekenweek voor te bereiden? Download dan hier de gratis digibordles 'Hallo wereld'. Lees meer...
Worteltjestaart!
Het duurt nog eventjes, maar het gaat echt gebeuren. In de zomer van 2012 komt Worteltjestaart opnieuw uit. En niet zomaar als herdruk, maar nu nóg lekkerder! Het is een lang gekoesterde wens van mij, van Gertie Jaquet en van heel veel fans dat dit boek weer leverbaar is. Nog eventjes geduld, net als Haas in dit prentenboek! Lees meer...
Goudkust, de musical!
Van 'Goudkust in Spanje' heeft Het Verkeerde Beentje een afscheidsmusical gemaakt! Daar ben ik natuurlijk apetrots op. Het liefst ga ik straks op alle scholen een kijkje nemen! Het script, de muziek en liedjes heb ik met groot plezier beluisterd en ik kan niet anders zeggen dan: grote klasse! Lees meer...