Weet jij alles over Amerika?
Jaar: 2010
Uitgeverij: Zwijsen
ISBN: 9789048706372
Illustraties: Marian Latour/Daan Olislagers
Boekbeschrijving
Amerika is het land waar alles kan.
Er zijn wolkenkrabbers.
En beroemde filmsterren.
En er is heel veel mooie, wilde natuur.
In Amerika is echt van alles te beleven.
Lees maar gauw verder.
Dan wil je ook naar dit grootse land!
Wil je vast door het boek bladeren? Kijk dan naar dit filmpje.
Recensies
Stevige, mooi uitgegeven uitgave (ringband in harde kaft) over
Amerika. Historische en aardrijkskundige wetenswaardigheden over de Verenigde
Staten van Amerika zijn compact en inhoudelijk voorbereid ten behoeve van
informatieverwerking door dyslectische kinderen. Op de toegevoegde audio-cd
worden de hoofdstukken voorgelezen. Thema’s die aan bod komen zijn onder andere:
algemene informatie, een eenvoudige vorm van kaartlezen, onderwerpen die echt
Amerikaans zijn (van wolkenkrabber tot cowboy en indiaan, tot Donald Duck), New
York, multiculturele samenleving, het wilde westen, steden als Las Vegas, Los
Angeles en San Francisco, rampen die er de voorbije eeuw gebeurd zijn (waaronder
11 september 2001), tal van ‘Wist je dat’ en aanbevelingen voor werkstukken,
spreekbeurten en tentoonstellingen. Een mooie, educatieve uitgave, in de mooie
reeks 'Zoeklicht informatief'.
[Biblion, Mart Seerden]
Inhoudelijk zit het gelukkig wel goed. Op een zeer beknopte maar duidelijke manier worden de voornaamste aspecten van Amerika doorgelicht: wolkenkrabbers, cowboys en indianen, New York, grote steden als San Francisco, Los Angeles en Las Vegas, enz. Ook de aanslagen van 11 september 2001 komen aan bod. Gelukkig worden ook de mooie kanten besproken: de grote natuurparken zoals Grand Canyon en Yosemite zijn zeker de moeite om mee kennis te maken.
[* Tanja Maes, Pluizer]
Dat wordt feest!
Dat wórdt feest? Zo heet mijn nieuwste Zoeklichtboekje. Voor mij betekent het: Dat ís feest! Van elk nieuw boekje gaat mijn hart in elk geval een beetje sneller kloppen en is het eerste wat ik doe, eraan ruiken. En dat blijft zo, ook al heb ik ondertussen meer dan 150 boeken geschreven. Lees meer...
Digibordles Hallo Wereld
Ben je leerkracht in de onderbouw en heb je nu al zin om de Kinderboekenweek voor te bereiden? Download dan hier de gratis digibordles 'Hallo wereld'. Lees meer...
Worteltjestaart!
Het duurt nog eventjes, maar het gaat echt gebeuren. In de zomer van 2012 komt Worteltjestaart opnieuw uit. En niet zomaar als herdruk, maar nu nóg lekkerder! Het is een lang gekoesterde wens van mij, van Gertie Jaquet en van heel veel fans dat dit boek weer leverbaar is. Nog eventjes geduld, net als Haas in dit prentenboek! Lees meer...
Goudkust, de musical!
Van 'Goudkust in Spanje' heeft Het Verkeerde Beentje een afscheidsmusical gemaakt! Daar ben ik natuurlijk apetrots op. Het liefst ga ik straks op alle scholen een kijkje nemen! Het script, de muziek en liedjes heb ik met groot plezier beluisterd en ik kan niet anders zeggen dan: grote klasse! Lees meer...