makkelijklezen

Pieke zoekt haar vader

Jaar: 2011

Uitgeverij: Zwijsen

ISBN: 9789048708161

Illustraties: Marie José van der Linden

Prijs incl verzending: € 9,95

 

Boekbeschrijving

Pieke zoekt haar vader​Pieke is elf jaar, zit in groep acht en heeft een beugel. Ze heeft twee moeders en haar beste vriendin is Lotje. Heel gewoon vindt ze zelf. Alleen weet ze niet wie haar vader is en dat vindt ze helemaal niet gewoon. Pieke is vastbesloten haar vader te vinden. Na heel wat speurwerk blijkt hij in het uiterste puntje van Schotland te wonen, op een eiland. Zal Pieke haar vader vinden? En zal hij wel een leuke vader zijn?

Recensies

​Het toegankelijke verhaal in korte zinnetjes voldoet helemaal aan deze makkelijk te lezen serie 'Zoeklicht'*, AVI-E4. De acht paginagrote zwart-witillustraties zijn grappige tekeningen, waarin foto’s van gezichten zijn gezet en versterken de luchtige verteltrant. In het wensvervullende verhaal wordt niet veel aandacht besteed aan de emotionele omwenteling en gevolgen die het vinden van je vader teweeg brengen. Wel worden Engels/Schotse gebruiken genoemd en bezoeken ze bekende Harry Potter-locaties. Dit deeltje is vooral aantrekkelijk voor meisjes.
[S. Roest-Mouissie, NBD-Biblion]

Nieuws

Kinderboekenweek 2018

De eerste boekingen voor de Kinderboekenweek zijn binnen. Vind je het ook leuk als ik je school of bibliotheek kom bezoeken? Wees er dan snel bij. Lees meer...

De Schoolschrijver slaat aan

Ik ben dit jaar Schoolschrijver op basisschool Tweelingen in Eindhoven. Het Eindhovens Dagblad schreef er een artikel over. Lees meer...

Leesplein

Leesplein gaat verdwijnen tot verdriet van velen en ook van mij. Maar op de valreep kun je er nog een interview met me over Challenge lezen. Lees meer...

Plot26

Voor Plot26 schreef ik met veel plezier twee korte verhalen: 'Breaking' en 'No escape room'. Lees meer...

Vers van de pers

Bizar dat al mijn nieuwe boeken binnen een paar weken tijd verschijnen. En al ben ik op alle boeken supertots, met dit nieuwe boek ben ik extra blij! Challenge! Lees meer...