Pieke zoekt haar vader
Jaar: 2011
Uitgeverij: Zwijsen
ISBN: 9789048708161
Illustraties: Marie José van der Linden
Boekbeschrijving
Pieke is elf jaar, zit in groep acht en heeft een beugel. Ze heeft twee moeders en haar beste vriendin is Lotje. Heel gewoon vindt ze zelf. Alleen weet ze niet wie haar vader is en dat vindt ze helemaal niet gewoon. Pieke is vastbesloten haar vader te vinden. Na heel wat speurwerk blijkt hij in het uiterste puntje van Schotland te wonen, op een eiland. Zal Pieke haar vader vinden? En zal hij wel een leuke vader zijn?
Recensies
Het
toegankelijke verhaal in korte zinnetjes voldoet helemaal aan deze makkelijk te
lezen serie 'Zoeklicht'*, AVI-E4. De acht paginagrote zwart-witillustraties zijn
grappige tekeningen, waarin foto’s van gezichten zijn gezet en versterken de
luchtige verteltrant. In het wensvervullende verhaal wordt niet veel aandacht
besteed aan de emotionele omwenteling en gevolgen die het vinden van je vader
teweeg brengen. Wel worden Engels/Schotse gebruiken genoemd en bezoeken ze
bekende Harry Potter-locaties. Dit deeltje is vooral aantrekkelijk voor meisjes.
[S. Roest-Mouissie, NBD-Biblion]
Dat wordt feest!
Dat wórdt feest? Zo heet mijn nieuwste Zoeklichtboekje. Voor mij betekent het: Dat ís feest! Van elk nieuw boekje gaat mijn hart in elk geval een beetje sneller kloppen en is het eerste wat ik doe, eraan ruiken. En dat blijft zo, ook al heb ik ondertussen meer dan 150 boeken geschreven. Lees meer...
Digibordles Hallo Wereld
Ben je leerkracht in de onderbouw en heb je nu al zin om de Kinderboekenweek voor te bereiden? Download dan hier de gratis digibordles 'Hallo wereld'. Lees meer...
Worteltjestaart!
Het duurt nog eventjes, maar het gaat echt gebeuren. In de zomer van 2012 komt Worteltjestaart opnieuw uit. En niet zomaar als herdruk, maar nu nóg lekkerder! Het is een lang gekoesterde wens van mij, van Gertie Jaquet en van heel veel fans dat dit boek weer leverbaar is. Nog eventjes geduld, net als Haas in dit prentenboek! Lees meer...
Goudkust, de musical!
Van 'Goudkust in Spanje' heeft Het Verkeerde Beentje een afscheidsmusical gemaakt! Daar ben ik natuurlijk apetrots op. Het liefst ga ik straks op alle scholen een kijkje nemen! Het script, de muziek en liedjes heb ik met groot plezier beluisterd en ik kan niet anders zeggen dan: grote klasse! Lees meer...