makkelijklezen

Dat wordt feest!

Jaar: 2012

Uitgeverij: Zwijsen

ISBN: 9789048710423

Illustraties: Marie José van der Linden

Prijs incl verzending: € 9,95

 

Boekbeschrijving

Dat wordt feest!​Merles ouders gaan naar een feest. Voor Merle en haar vriendin Pleun komt er een oppas. Maar waar blijft die nu?
Merle en Pleun vinden alleen thuis zijn erg stoer, Als papa belt, jokt Merle dat de oppas wél is gekomen. De meiden hebben de tijd van hun leven. Maar dan wordt het feest steeds minder leuk...

Recensies

​Als de ouders van Merle een nachtje weggaan en de oppas niet komt opdagen, zijn Merle (11, ik-figuur) en haar vriendin Pleun alleen thuis. In het begin is het leuk, maar als het donker wordt, is het toch wel spannend. En wat zijn dat voor enge geluiden? Gelukkig hebben ze een telefoon. Deel uit de serie 'Zoeklicht'*, voor moeilijk lezende kinderen. De angst van de meisjes is realistisch beschreven. In korte tijd gebeurt veel in het verhaal .[...] De sfeer van de illustraties sluit aan bij de spanning in het boek.
[NBD/Biblion, R. van der Meer]

Nieuws

Kinderboekenweektip

'En de groeten van Haas' en 'Haas in de stad' zijn perfect om mee te werken tijdens de Kinderboekenweek. Kleuteruniversiteit biedt er twee prachtige projecten bij aan. Lees meer...

Op radio en tv

Met Fake! ben ik te horen en te zien geweest bij NOS radio 1 journaal en bij Brabants Bont van Omroep Brabant. Lees meer...

Hoe maak je een boek?

Bij mijn boek 'Hoe maak je een boek?' heeft uitgeverij Zwijsen inspirerende lestips beschikbaar gesteld. Lees meer...

Boekenbingo

Voor het vjfde jaar organiseert Juf Sanne samen met Merel de Vink een Boekenbingo. Middenbouwers kunnen onder meer 'Haas en zijn vrienden' lezen. Lees meer...