makkelijklezen

Dat wordt feest!

Jaar: 2012

Uitgeverij: Zwijsen

ISBN: 9789048710423

Illustraties: Marie José van der Linden

Prijs incl verzending: € 9,95

 

Boekbeschrijving

Dat wordt feest!​Merles ouders gaan naar een feest. Voor Merle en haar vriendin Pleun komt er een oppas. Maar waar blijft die nu?
Merle en Pleun vinden alleen thuis zijn erg stoer, Als papa belt, jokt Merle dat de oppas wél is gekomen. De meiden hebben de tijd van hun leven. Maar dan wordt het feest steeds minder leuk...

Recensies

​Als de ouders van Merle een nachtje weggaan en de oppas niet komt opdagen, zijn Merle (11, ik-figuur) en haar vriendin Pleun alleen thuis. In het begin is het leuk, maar als het donker wordt, is het toch wel spannend. En wat zijn dat voor enge geluiden? Gelukkig hebben ze een telefoon. Deel uit de serie 'Zoeklicht'*, voor moeilijk lezende kinderen. De angst van de meisjes is realistisch beschreven. In korte tijd gebeurt veel in het verhaal .[...] De sfeer van de illustraties sluit aan bij de spanning in het boek.
[NBD/Biblion, R. van der Meer]

Nieuws

Het allerverst van de pers

Het moet niet gekker worden: nog een prachtig zelfleesboek waar kinderen in groep 3 al vlot na de vakantie aan kunnen beginnen. Lees meer...

Nog verser van de pers!

Een dagboekje over de tuin van Kim, geschreven op AVI-start. Dat kunnen kinderen in groep 3 na de zomervakantie al snel zelf lezen! Lees meer...

Vers van de pers!

Superblij met twee nieuwe boekjes voor beginnende lezers. Lees meer...

Leesplein

Leesplein gaat verdwijnen tot verdriet van velen en ook van mij. Maar op de valreep kun je er nog een interview met me over Challenge lezen. Lees meer...