makkelijklezen

Dat wordt feest!

Jaar: 2012

Uitgeverij: Zwijsen

ISBN: 9789048710423

Illustraties: Marie José van der Linden

Prijs incl verzending: € 9,95

 

Boekbeschrijving

Dat wordt feest!​Merles ouders gaan naar een feest. Voor Merle en haar vriendin Pleun komt er een oppas. Maar waar blijft die nu?
Merle en Pleun vinden alleen thuis zijn erg stoer, Als papa belt, jokt Merle dat de oppas wél is gekomen. De meiden hebben de tijd van hun leven. Maar dan wordt het feest steeds minder leuk...

Recensies

​Als de ouders van Merle een nachtje weggaan en de oppas niet komt opdagen, zijn Merle (11, ik-figuur) en haar vriendin Pleun alleen thuis. In het begin is het leuk, maar als het donker wordt, is het toch wel spannend. En wat zijn dat voor enge geluiden? Gelukkig hebben ze een telefoon. Deel uit de serie 'Zoeklicht'*, voor moeilijk lezende kinderen. De angst van de meisjes is realistisch beschreven. In korte tijd gebeurt veel in het verhaal .[...] De sfeer van de illustraties sluit aan bij de spanning in het boek.
[NBD/Biblion, R. van der Meer]

Nieuws

Kinderboekenweek 2018

De eerste boekingen voor de Kinderboekenweek zijn binnen. Vind je het ook leuk als ik je school of bibliotheek kom bezoeken? Wees er dan snel bij. Lees meer...

De Schoolschrijver slaat aan

Ik ben dit jaar Schoolschrijver op basisschool Tweelingen in Eindhoven. Het Eindhovens Dagblad schreef er een artikel over. Lees meer...

Leesplein

Leesplein gaat verdwijnen tot verdriet van velen en ook van mij. Maar op de valreep kun je er nog een interview met me over Challenge lezen. Lees meer...

Plot26

Voor Plot26 schreef ik met veel plezier twee korte verhalen: 'Breaking' en 'No escape room'. Lees meer...

Vers van de pers

Bizar dat al mijn nieuwe boeken binnen een paar weken tijd verschijnen. En al ben ik op alle boeken supertots, met dit nieuwe boek ben ik extra blij! Challenge! Lees meer...