makkelijklezen

Dat wordt feest!

Jaar: 2012

Uitgeverij: Zwijsen

ISBN: 9789048710423

Illustraties: Marie José van der Linden

Prijs incl verzending: € 9,95

 

Boekbeschrijving

Dat wordt feest!​Merles ouders gaan naar een feest. Voor Merle en haar vriendin Pleun komt er een oppas. Maar waar blijft die nu?
Merle en Pleun vinden alleen thuis zijn erg stoer, Als papa belt, jokt Merle dat de oppas wél is gekomen. De meiden hebben de tijd van hun leven. Maar dan wordt het feest steeds minder leuk...

Recensies

​Als de ouders van Merle een nachtje weggaan en de oppas niet komt opdagen, zijn Merle (11, ik-figuur) en haar vriendin Pleun alleen thuis. In het begin is het leuk, maar als het donker wordt, is het toch wel spannend. En wat zijn dat voor enge geluiden? Gelukkig hebben ze een telefoon. Deel uit de serie 'Zoeklicht'*, voor moeilijk lezende kinderen. De angst van de meisjes is realistisch beschreven. In korte tijd gebeurt veel in het verhaal .[...] De sfeer van de illustraties sluit aan bij de spanning in het boek.
[NBD/Biblion, R. van der Meer]

Nieuws

Op radio en tv

Met Fake! ben ik te horen en te zien geweest bij NOS radio 1 journaal en bij Brabants Bont van Omroep Brabant. Lees meer...

Hoe maak je een boek?

Bij mijn boek 'Hoe maak je een boek?' heeft uitgeverij Zwijsen inspirerende lestips beschikbaar gesteld. Lees meer...

Verkocht aan Duitsland!

Vet nieuws: mijn nog te verschijnen boek Fake! is nu al verkocht aan Klett Kinderbuch in Duitsland. Andrea Kluitmann gaat het boek vertalen. Ik ben zo trots. Lees meer...

Boekenbingo

Voor het vjfde jaar organiseert Juf Sanne samen met Merel de Vink een Boekenbingo. Middenbouwers kunnen onder meer 'Haas en zijn vrienden' lezen. Lees meer...

Vers van de pers

Superblij met een moppenboek met mijn zoon Daan en zijn eetcafé De Palm (in Den Bosch) in de hoofdrol! Lees meer...

Even opscheppen

Voor E-wise ontwikkelde ik twee nascholingscursussen voor leerkrachten in het po over leesbevordering en verhalen schrijven. Ik ben heel blij met de goede beoordeling. Lees meer...