makkelijklezen

Pieke zoekt haar vader

Jaar: 2011

Uitgeverij: Zwijsen

ISBN: 9789048708161

Illustraties: Marie José van der Linden

Prijs incl verzending: € 9,95

 

Boekbeschrijving

Pieke zoekt haar vader​Pieke is elf jaar, zit in groep acht en heeft een beugel. Ze heeft twee moeders en haar beste vriendin is Lotje. Heel gewoon vindt ze zelf. Alleen weet ze niet wie haar vader is en dat vindt ze helemaal niet gewoon. Pieke is vastbesloten haar vader te vinden. Na heel wat speurwerk blijkt hij in het uiterste puntje van Schotland te wonen, op een eiland. Zal Pieke haar vader vinden? En zal hij wel een leuke vader zijn?

Recensies

​Het toegankelijke verhaal in korte zinnetjes voldoet helemaal aan deze makkelijk te lezen serie 'Zoeklicht'*, AVI-E4. De acht paginagrote zwart-witillustraties zijn grappige tekeningen, waarin foto’s van gezichten zijn gezet en versterken de luchtige verteltrant. In het wensvervullende verhaal wordt niet veel aandacht besteed aan de emotionele omwenteling en gevolgen die het vinden van je vader teweeg brengen. Wel worden Engels/Schotse gebruiken genoemd en bezoeken ze bekende Harry Potter-locaties. Dit deeltje is vooral aantrekkelijk voor meisjes.
[S. Roest-Mouissie, NBD-Biblion]

Nieuws

Productie

Sommige mensen hadden vakantie tijdens de lockdown. Nou ik niet! Lees meer...

Drie nieuwe boeken!

Wat een heerlijke zomer is dat, als er zomaar drie nieuwe boeken uitkomen! 'Stoere Steffie en de tijdmachine', 'Stoere Steffie en de stinkende stad' en een nieuw boek van Haas: 'Haas redt het bos'. Je leest er alles over onder boeken onder respectievelijk de rubriek 6+ en Haas.

Cursus Voor kinderen schrijven

Wil je weten wat er bij schrijven voor kinderen allemaal komt kijken en of je er zelf talent voor hebt? In september start ik weer met een nieuwe cursus. Lees meer...

Vers van de pers

Vers van de pers: Het zonnige zomerboek, een bundel met drie verhalen van mij. Twee Haas-verhalen en een zeemeerminnenverhaal.

Fake news

Fake! komt niet alleen uit in Rusland en Zuid-Korea, maar ook in Hongarije! Geen Fake news, echt waar.

Haas en zijn makers

We zijn er een hele tijd mee bezig geweest, maar daar is ie dan: een superleuk filmpje over de boeken van Haas. Lees meer...

Alle hens! is kerntitel

In oktober gaat de Kinderboekenweek weer van start. En toen. Over geschiedenis. Dat is het thema. Tof nieuws is dat Alle hens! kerntitel is. Lees meer...